Vill du skugga en klass på Söderslättsgymnasiet?

Äntligen kan vi åter igen erbjuda skuggning på Söderslättsgymnasiet! Så om du är nyfiken på hur det är att gå på gymnasiet – ta chansen att prova på en dag hos oss genom att följa med en klass, vara med på lektionerna och äta i matsalen!

Under vårterminen 2022 har du möjlighet att besöka SSG och skugga en klass på ett utav våra gymnasieprogram.

Gör din intresseanmälan via vår webb

Nedan hittar du länkar till alla våra nationella gymnasieprograms webbsidor. Längst ner på varje webbsida finns ett anmälningsformulär för skuggning för respektive gymnasieprogram.

Fyll i ansökningsformuläret och klicka på Skicka. Därefter kommer någon av oss från Söderslättsgymnasiet att inom kort kontakta dig för att boka en tid för skuggning.

Obs! Då skuggningen sker på skoltid måste din skola (rektor/mentor) först godkänna att du får ta ledigt från dina lektioner för att besöka oss på SSG.

Hoppas vi ses snart på Söderslättsgymnasiet!

Våra nationella gymnasieprogram

Barn – och fritidsprogrammet