Försäljnings- och serviceprogrammet

Är du en person som tycker om att arbeta med människor och vill skapa kontakter så att du kan komma ut i yrkeslivet efter studenten? Vill du jobba i en internationell miljö där du har hela världen som arbetsfält? Välj då försäljnings- och serviceprogrammet.

Sök till försäljnings- och serviceprogrammet om du vill arbeta med människor och skapa kontakter.

Under dina tre år på försäljnings- och serviceprogrammet kommer du bland annat att få lära dig att starta, driva och utveckla ett företag inom UF, Ung företagsamhet. Du lär dig grunderna inom försäljning och service, hur ett företag fungerar samt kundbemötande.

Vi tycker att det är viktigt att du som elev ska ha så många möjligheter som möjligt efter gymnasiet. Därför erbjuder vi dig att inom programmets 2500 poäng att läsa in grundläggande högskolebehörighet. Praktiskt innebär det att du i ditt individuella val (200 poäng) väljer kurserna Engelska 6 och Svenska 3.

Programmet går dessutom att kombinera med elitfotbollsgymnasiet (NIU) eller med våra olika lokala idrottsutbildningar.

Vi ger dig grunderna för att arbeta i den breda globala handels- och servicevärlden!

Nytt för i år (2022) är att elever som har en gymnasieexamen från vårt försäljnings- och serviceprogram får tillgodoräkna sig ett års branschvana i butiker med gällande kollektivavtal.

På försäljnings- och serviceprogrammet kommer du bland annat att få lära dig om hur du startar eget företag.

Se filmen om försäljnings- och serviceprogrammet

Vill du besöka Söderslättsgymnasiet och skugga en elev?

Om du är nyfiken på hur det är att gå på Söderslättsgymnasiet kan du skugga en elev eller en klass på ett av våra program. Klicka på länken nedan för mer information!

Skugga en elev/en klass