Skugga en elev

Är du nyfiken på hur det är att gå på Söderslättsgymnasiet? Då kan du prova på en dag hos oss genom att ”skugga” en elev eller en klass. Då får du bland annat följa eleven/klassen under skoldagen, vara med på lektionerna och äta i matsalen.

Så här gör du

Om du vill skugga en elev/en klass på något av våra gymnasieprogram mejlar du förstelärare Lars Svensson. Skriv i mejlet vilket/vilka program du vill veta mer om. Ange också vilken skola du går på, och i vilken årskurs.

Vi kommer sedan att kontakta dig så fort vi kan för att boka en tid för skuggning.

Obs! Då skuggningen sker på skoltid måste din skola (rektor/mentor) först godkänna att du får ta ledigt från dina lektioner för att besöka oss på Söderslättsgymnasiet.

E-post: lars.svensson2@trelleborg.se