Välkommen till ett nytt läsår på Söderslättsgymnasiet

Tisdagen den 16 augusti hälsar vi alla våra elever varmt välkomna till Söderslättsgymnasiet i Trelleborg! Hoppas att ni har haft en skön ledighet och att ni känner er peppade att börja ett nytt, spännande och lärorikt läsår tillsammans med oss lärare och övrig skolpersonal.

Tisdagen den 16 augusti är det upprop på Söderslättsgymnasiet.

Vi som arbetar här på Söderslättsgymnasiet finns här för att du ska lyckas nå dina mål. Förutom behöriga lärare finns här studietorg, elevhälsa samt studie- och yrkesvägledning. Men din egen insats är viktigast och du behöver arbeta med skoluppgifter på såväl lektionstid som hemma och på arbetsplatsen. Att studera på gymnasiet innebär också att ta ett större eget ansvar för sina studier. Här läser du kurser och får betyg på varje avslutad kurs, något som är annorlunda jämfört med hur högstadiet fungerar.

Under din studietid här på Söderslättsgymnasiet kommer du att möta många arbetsplatser och människor. Du utvecklas i mötet med dessa och vi lovar dig att du kommer se tillbaka på dina studier med glädje.

Uppropstider, tisdag 16 augusti 2022

• Klockan 08.30 – Åk 1 – BA, EE, TCIN – Bastionens matsal