Stipendiater prisades under gala på Parken

Under en galamiddag på torsdagskvällen delades årets stipendier till studenterna ut.

Eleverna som drivit UF-företaget Drinkable UF var några av de som fick ett stipendium.

Fotograf: Söderslättsgymnasiet

Studentgalan är ett nytt inslag i Söderslättsgymnasiets studentvecka. Under festliga former möttes studenterna på Parken för att äta middag tillsammans.

Dessutom var det högtidlig utdelning till årets stipendiater. Nedan finns hela listan över alla stipendier som delades ut i år och vem som fick dem.

• Mattias Bolinder SA20B 2 000 kronor
    • Brandon Mroczek BA20B 1 000 kronor
    • Hampus Bengtsson BF20 2 000 kronor
    • Isak Skarin BA 20A 2 000 kronor
    • Rasmus Hoffbrink BA20B 2 000 kronor
    • Nanne Alicic VOC20 2 000 kronor
    • Bana Altenji VOC20 2 000 kronor
    • Anna Melgar BF20 5 000 kronor
    • Milton Svensson SA20A 5 000 kronor
  • 80 000 kronor delas mellan:

• Viktoria Zsenits EK20B
    • Vanesa Krasniqi EK20A
    • Liv Louw Hoffer SA20A
    • Frida Larsson EK20B
    • Jennifer Möller BF20
  • 75 000 kronor delas mellan:

• Josefin Brorsson SA20A
    • Stina Jönsson SA20B
    • Max Lanker NA20
    • Oscar Silfversparre TCTE20
    • Miral Al Arandas NA20
  •   Josefin Brorsson SA20A 5 000 kr

• Matilda Holmqvist HA20 5 000 kronor

• Marcus Olsson TCTE20 10 000 kronor

• Lukas Minter Wettergren EK20B 5 000 kronor

• Lukas Minter Wettergren EK20B 3 500 kronor

• 2023 års Idrottssköld tilldelas Lukas Minter Wettergren EK20B

Lukas Minter Wettergren, en idrottsprofil och tillika en god kamrat, har kombinerat ambitiösa studier på sitt program med A-lagskontrakt och träning dagtid med TFF. Trots denna tuffa dubblering med skola och idrott har Lukas förra året och i år varit startspelare i Superettan.

• Ekonomi

• Drinkable UF (Max Ringström, Olivia Fallesen, Alisia Bosevska, Lovisa Nettelhed, Elias Nilsson)

Företaget belönas för sitt nätverkande! De har under sitt UF-år på ett framgångsrikt sätt identifierat, skapat och samverkat i nätverk vilket haft en avgörande betydelse för deras goda resultat.

• ÄggxTra UF (Linnéa Christensen, William Ojanlatva, Hugo Grimberg, Sebastina Stojanovski, Elias Bertoli)

Företaget belönas för sitt ekonomiska resultat! De har genom målmedvetet arbete, god sammanhållning och en nära kundrelation nått högst omsättning och vinst på ekonomiprogrammet.

• Nessity UF (Frida Larsson, Caroline Nilsson, Amanda Ek Göransson, Sophia Weinreich Busk, Tuva Bååth Christensson)

Företaget belönas för sin affärsmässighet! De har med stark gruppsammanhållning tagit sig an alla UF-årets utmaningar med ansvar och professionalism. Alla förekommande arbetsuppgifter har genomförts med stort engagemang och med säkerhet.

Handel

Vedcentralen (Isak Landén, Casper Landgren, Nils Lundahl, Colin Wilson) är det företag som får stipendiet Bästa Entreprenör/Säljare!

Detta UF företag har sålt allra bäst inom Handelsprogrammet, samt Drakarna var imponerade över deras säljande framträdande.