Här är årets resultat för slutantagningen till Söderslättsgymnasiet

Slutantagningen är nu klar för Söderslättsgymnasiets nationella program. Totalt har 401 elever sökt till Söderslättsgymnasiets 351 platser.

I år har totalt 401 elever sökt till Söderslättsgymnasiets 351 platser. Flest sökande har varit till ekonomiprogrammet och samhällsvetenskapsprogrammet.

Av de 401 sökande har 346 blivit antagna.

• Flest sökande har ekonomiprogrammet med 89 förstahandssökande till 64 platser.
  • På andra plats kommer samhällsvetenskapsprogrammet med 54 förstahandssökande till 64 platser.
  • Till el- och energiprogrammet är det totalt 51 förstahandssökande till 32 platser.
  • Till försäljnings – och serviceprogrammets 32 platser har 45 elever sökt i förstahand.
  • Industritekniska programmet har 11 förstahandssökande till 11 platser.
  • Naturvetenskapsprogrammet har 28 förstahandssökande till 28 platser.
  • Vård- och omsorgsprogrammet har 29 förstahandssökande till 25 platser.

Just nu är alla platser på Söderslättsgymnasiets nationella program tillsatta utom på barn- och fritidsprogrammet och teknikprogrammet, där det finns ett fåtal lediga platser kvar.

– Vi är glada över att Söderslättsgymnasiet fortsätter att vara en välsökt skola och många elevers förstaval. Såväl studieförberedande som yrkesförberedande program lockar elever och särskilt högt tryck ser vi på ekonomiprogrammet och el- och energiprogrammet, säger Emma Wiking, biträdande rektor på Söderslättsgymnasiet.

– Så gott som alla gymnasieplatser på Söderslättsgymnasiet är fyllda och vi ser fram emot att välkomna våra nya elever i augusti!

Viktiga datum

• 1 juli presenteras antagningsresultatet.
  • 1 juli presenteras meritvärdessiffror.
  • 23 juli är sista dagen för eleverna att svara på sitt antagningsbesked. Eleverna svarar genom att logga in på www.skanegy.se
  • 23 augusti påbörjas reservantagningen och pågår fram till den 15 september.

Mer info på www.skanegy.se