Antalet sökande till Söderslättsgymnasiet ökar

Trenden med ett ökat antal elever som söker sig till Söderslättsgymnasiets utbildningar håller i sig. I år var det 413 förstahandssökande jämfört med 397 i fjor. Det visar preliminära siffror för gymnasievalet.

Redan i fjor kunde man konstatera att antalet sökande till Söderslättsgymnasiet ökade jämfört med föregående år.

– Det är glädjande att se att allt fler söker sig till Söderslättsgymnasiet, och att vi kan fortsätta skolans resa som en viktig utbildningsanordnare i regionen, säger Andreas Berntsen, rektor på Söderslättsgymnasiet.

Även antalet sökande till Söderslättsgymnasiet med hemkommun Trelleborg har ökat jämfört med förra året (från 291 elever 2023 till 320 i år).

Majoriteten av skolans elva program har efter den första sökomgången, som avslutades den 15 februari, fyllt sina platser.

Andra sökomgången är öppen 25 april–15 maj. Slutlig antagning sker 1 juli.