Andreas Berntsen blir ny rektor för Söderslättsgymnasiet

Den 2 augusti tillträder Andreas Berntsen tjänsten som rektor för Söderslättsgymnasiet i Trelleborg. Han kommer närmast från Malmö stads grundskoleförvaltning, där han har arbetat som rektor.

Den 2 augusti tillträder Andreas Berntsen tjänsten som rektor på Söderslättsgymnasiet i Trelleborg.

Fotograf: Privat bild

Andreas Berntsen har lång erfarenhet av att arbeta med förändringsprocesser och skolornas kvalitetsarbete.

– Jag tror på idén att när man lär sig mår man bra och när man mår bra så kan man lära sig. Därför vill jag bidra till en framtid där ingen elev ”lämnas kvar” och där alla når så långt de vill nå. Men jag är samtidigt väldig noga med att påpeka att framtiden tillhör oss alla och vi måste därför fungera tillsammans – ingen är oavhängig andra, säger Andreas Berntsen.

Jonatan Folke, verksamhetschef för bland annat Söderslättsgymnasiet, berättar att intresset för rektorstjänsten har varit stor.

– Vi är glada över att få välkomna Andreas till Söderslättsgymnasiet i augusti och tillförordnad rektor Boel Holmqvist återgår då till sitt ordinarie uppdrag som programansvarig biträdande rektor, säger Jonatan Folke.