Till Söderslättsgymnasiets studietorg är alla elever välkomna

Oavsett om du vill satsa på ett högre betyg eller vill klara dina kurser så är du alltid välkommen till Söderslättsgymnasiets mittpunkt: studietorgen. På Söderslättsgymnasiets studietorg kan du alltid få hjälp med dina läxor, projekt och arbetsuppgifter. Eleverna Elina och Tilda, som går sista året på naturvetenskapliga programmet, går ofta till Söderslättsgymnasiets studietorg för att få hjälp med att nå sina studiemål.

På Söderslättsgymnasiets studietorg får Elina och Tilda hjälp av läraren Peter med sina uppgifter.

Fotograf: Lars Svensson

– Att ha tillgång till en lärare i matte, kemi och fysik och en i svenska och engelska nästan dygnet runt har hjälpt oss att nå de höga mål vi strävat efter. Vi har nästan bott på studietorget. Vi är här på håltimmar, efter skolan, innan skolan och under loven, berättar Elina.

Tilda berättar att studietorgsläraren Mats till och med har extralektioner inför prov.
– Det är toppen! Och det har blivit en fin gemenskap mellan alla eleverna och lärarna som är på studietorget, säger Tilda.

Efter studenten ska båda studera vidare.

– Jag ska plugga till läkare; kirurg kanske, för jag vill skära i människors kroppar, skrattar Tilda.

– Jag vill utbilda mig till lärare i matematik, biologi och kemi för jag vill öka intresset för No-ämnen hos högstadieelever, säger Elina.

Söderslättsgymnasiets studietorg